The Lives And Times Of A Quilter's Cats

Random thoughts of three or four cats and I about the importance of wearing slippers if you happen to share your home with a quiltmaker who drops pins, and other similar and related nonsense, from fabric to gardening and of course, about the cats who inspire all this madness. En inglés y en español.

My Photo
Name:
Location: Idaho, United States

Wednesday, September 29, 2010

Of Impossible Choices

Cheesecake or truffles? Eclairs anyone? Sometimes it is so very hard to make choices! I've realized after years of having a crayon box-like garden, I can't pick a favorite flower. But, I have also realized how much I love white scented flowers. I couldn't pick one. Gardenias, moonflower, confederate jasmine, four o'clocks, they all have a peculiar charm. The shape, the size, the scent... who could settle for just having one?

Tarta de queso o trufas? O quizá pasteles? A veces es tan dificil elegir! Me he dado cuenta al cabo de tener un jardín que parece una caja de pinturas Alpino, que no puedo elegir una flor que me guste más que la otra. Pero también este año me he dado cuenta lo me gustan las flores blancas que huelen bien. No podría elegir una. Gardenias, flor de luna, jazmin confederado, galán de noche... todas tienen su propio encanto. Su forma, su perfume... quién podría quedarse con una solamente?

And it's pretty much the same with these two. I've been doing quite a bit of redwork this year, between quilting sessions. As much as I don't like embroidery, nor do a good job of it, it has a peculiar charm and I can't pick a favorite. I was given a ton of skeins of old floss, two flour sack towels and an old transfer sheet. Waste not, want not, so twelve kitchen towels later, I am still embroidering :) The finished ones are already at home, with my mother.

Y me pasa igual con estos dos. He estado haciendo redwork entre sesiones de acolchado. Y por más que ni me gusta bordar, ni lo hago bien, reconozco que tiene encanto y no puedo elegir la que me gusta más. Me regalaron un montón de madejas de hilo antiguas, dos "flour sacks" y una hoja de calcomanías, y como hay que aprovecharlo todo, voy por la docena terminada y aún me quedan más por terminar :) Los que terminé ya están en casa con mi madre.


And how about these? Could you really pick one?
Y estos? Podrías elegir uno solamente?

Labels: , , ,

6 Comments:

Blogger violetazul said...

Qué bonitas!!!!
Y qué es eso de que no se te da bien????
Besos!!

3:12 AM  
Blogger la tieta Rosa said...

me mandas el que más me guste???
Me gustan todossssssssssssssssssssssssss!!!!!
y eso que no te gusta bordar ;-)

7:25 AM  
Blogger SheMeows said...

Se los vas a tener que quitar a mi madre y a mi madrina :)

No me gusta porque lo veo chapucero... nunca aprendí a bordar y lo hago de "oido".

8:28 AM  
Blogger mitas said...

¡¡yo los quiero todos!!
¿te falta mucho para terminar el acolchado?

5:32 AM  
Blogger Rida said...

Feliz año nuevo, y que los reyes te traigan muchas cositas..Besos. Mabel.

12:30 AM  
Blogger DreamNT said...

Y me pasa igual con estos dos. He estado haciendo redwork entre sesiones de acolchado.










เว็บท่องเที่ยว

2:13 AM  

Post a Comment

<< Home